Invloeden op gezondheid

De wijze van leven bepaalt voor een groot deel hoe je gezondheid zal zijn. Op een deel daarvan heb je zelf invloed, een ander deel overkomt je. Een aantal nemen we onder de loep.

Leven in de stad of op het “platteland”.Bij het leven in een grote stad staat de mens veel meer bloot aan gevaren voor de gezondheid. 24-7-2013 21-00-02Te denken valt aan de gezonde lucht en voeding.  Over de gezonde lucht behoeven wij niets extra te melden. Voor voeding bent u over het algemeen aangewezen op de massaal vervaardigde en gekweekte voeding in supermarkten e.d. (Vrijwel) niemand weet hoe dit gebeurt en (vrijwel) niemand kan u garanderen dat alles zeer gezond is. We kennen inmiddels de verhalen van de plofkip en de Tilapia en Pangasius (“plofvis”), maar ook de groentes zijn inmiddels niet meer wat ze geweest zijn. Zie invloeden op voeding

24-7-2013 20-45-33Uw beweging. Gedraagt u zich “saai”,  hangt u elke avond achter de TV of PC  of onderneemt u veel activiteiten,  bent u sportief bezig met regelmatig een stevige wandeling, joggen of fitness,  of bent u sporter op hoog niveau.
Indien u saai bent of achter de TV blijft hangen, heeft dat wellicht te maken met gebrek aan energie.  Uiteraard is het aan u om te beoordelen of u zich hier lekker bij voelt.
Uit de laatstgenoemde sportieve activiteiten ontstaan verschillende voordelen, maar ook risico’s voor uw gezondheid.  Zelfs een redelijk tot goede sporter heeft baat bij aanvullingen op zijn/haar voeding, omdat er meer van het lichaam gevraagd wordt en daarmee b.v. blessures worden voorkomen. Dit is dus niet alleen voorbehouden aan Topsporters. 

Uw leefstijl. Houdt u er een redelijk rustig leven op na en zit u s’avonds met een biertje of frisdrank en snackjes achter de TV  of gaat u, eventueel vanwege werk, zeer regelmatig uit eten en drinken en houdt u zich daarbij niet altijd in? Dit kan gevolgen hebben voor uw energie, uw gewicht, enz. , waarna hart, spieren, gewrichten e.d. het zwaar te verduren krijgen.
Met de juiste voedingssupplementen kunt u uw eetlust wat beter onder controle houden en niet aan alle, vaak ongezonde, snacks of te volle diners te goed doen.

24-7-2013 20-53-48Uw werk. Tegenwoordig is er ten opzichte van vroeger, veel minder sprake van flinke beweging tijdens het werk. Of er is juist sprake van (te) veel beweging voor een mens in een zware baan. Naarmate men ouder wordt zal hier meer last van ondervonden worden.
Zeer veel wordt met name in de middag gegrepen naar de energie-oppeppers. Zelfs de werkgever zorgt soms voor de poedervormige namaaksoepen, waar zeer veel zout, kleur- en smaakstoffen in zitten. Of men grijpt naar de energiedranken met zeer veel suiker.  En zodra de suiker opgebruikt is, valt men weer in een dip, die dan vaak heviger is dan de eerste. 
Als de energie tekort schiet, zijn daarvoor bij WellFeeling gezonde, goedwerkende, suikervrije aanvullingen verkrijgbaar, waar men geen terugval van krijgt.